czwartek, 31 maja 2012

Biochemia Urody - hydrolat i tonik!

Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić moich ulubieńców z Biochemii Urody. Są to:

Hydrolat oczarowy
Tonik z kwasem BHA 2%





Pisałam już wielokrotnie, że moja cera ma skłonność do wykwitów, jest dość tłusta i dodatkowo mam rozszerzone pory. Poszukuję produktów zmniejszających pory, oczyszczających skórę i łagodzących podrażnienia. 

1. Hydrolat oczarowy

Hydrolat jest dla mnie świetnym rozwiązaniem. Oczyszcza skórę jak tonik i dodatkowo łagodzi wszelkie podrażnienia. Pachnie pięknie, choć bałam się, że jako produkt roślinny będzie śmierdział ziołami. Jednak zapach jest świetny i nie zostaje on na twarzy. Używam go rano i wieczorem. Poniżej działanie hydrolatu ze strony Biochemii Urody:

Hydrolat oczarowy o leśno-ziołowym, świeżym zapachu to jeden z hydrolatów o silnych właściwościach antyoksydacyjnych i przeciwzapalnych.
Stosowany zewnętrznie posiada silne działanie ściągające, przeciwkrwotoczne, antybakteryjne, poprawia ukrwienie skóry, wzmacnia i zwęża naczynka krwionośne, pobudza i przyśpiesza gojenie i regenerację podrażnionej skóry oraz zanikanie siniaków i drobnych wybroczyn, łagodzi oparzenia słoneczne, zapobiega infekcjom.
Działanie hydrolatu oczarowego: 
- Posiada silne właściwości gojące i przeciwzapalne, porównywalne z pantenolem.
- Stymuluje podziały komórkowe, dzięki czemu działa kojąco i regenerująco; pomocny przy gojeniu ran i drobnych uszkodzeń skóry.
- Aplikowany przed kontaktem ze słońcem, zmniejsza zaczerwienie i podrażnienie powodowane poparzeniem promieniowaniem słonecznym UVB; w badaniach już 10% stężenie hydrolatu oczarowego powodowało zmniejszenie występowania rumienia posłonecznego o 20-30%.
- Wspomaga ochronę UV; substancja aktywna - hamamelitanina chroni komórki skóry przed zniszczeniami powodowanymi przez promieniowanie UV, jej działanie i efektywność są porównywane do katechin, obecnych w zielonej herbacie.
- Jest hydrolatem o silnych właściwościach antyoksydacyjnych; zwalcza wolne rodniki w tym: anionorodnik ponadtlenkowy, rodnik wodorotlenowy, tlen singletowy.
- Polecany jako składnik przeciwzmarszczkowy.
- Łagodzi stany zapalne skóry, przy mało nasilonych zmianach może zastępować środki steroidowe.
- Polecany jako środek wspomagający leczenie zmian atopowych skóry, egzemy, łuszczycy.
- Wspomaga walkę z trądzikiem; zmniejsza produkcję sebum, poprzez hamowanie działania enzymu 5-LOX (5-lipooksygenazy).
- Taniny obecne w dużej ilości w hydrolacie, działają porównywalnie do syntetycznego antyoksydanta – BHT (butyl-hydroxytoluene).
Hydrolat oczarowy jest polecany dla cery naczynkowej, zaczerwienionej, podrażnionej, tłustej, trądzikowej, dojrzałej i zniszczonej.


2. Tonik z kwasem BHA 2%



Tonik trzeba wykonać samemu oraz dokupić do niego alkohol etylowy. Nie stanowiło to dla mnie żadnego problemu, ponieważ mam wprawę w tego typu rzeczach:) Używam go dwa razy w tygodniu na noc. Producent ostrzega przed mocnym złuszczaniem skóry, ale ja takiego efektu nie zauważyłam. Jednak faktycznie skóra jest porządnie oczyszczona i wydaj mi się, że jednak trochę złuszczona - może wycieram ten naskórek w poduszkę? Faktem jest, że dzięki temu tonikowi z mojej brody usunęłam większość zaskórników. Usuwanie ich stanowiło zawsze wyzwanie, ponieważ były widoczne, jednak osadzone bardzo głęboko. Mechaniczne wyciskanie doprowadzało do zakażeń i uszkodzeń na ok 2 tyg. Teraz są one płytko osadzone i usunięcie nie stanowi problemu (tak wiem, nie powinno się tego robić ręcznie - no ale która z nas tego nie robi?:). Skóra leczy się w mgnieniu oka, jest oczyszczona i świeża. Info ze stronki Biochemii:

Tonik działa:
» antybakteryjnie i antyseptycznie,
» komedolitycznie (czyli pomaga w oczyszczaniu porów skóry i redukcji zaskórników),
» łagodząco, przeciwzapalnie,
» gojąco ( sprzyja gojeniu wyprysków oraz wspomaga redukcję blizn i śladów potrądzikowych),
» złuszczająco (usuwa zrogowaciałe komórki naskórka),
» nawilżająco i wygładzająco,
» anty-zmarszczkowo i przeciwstarzeniowo (reguluje odnowę komórkową, pomaga likwidować objawy fotostarzenia skóry).
» Zwiększa penetrację i działanie nałożonych w następnej kolejności produktów.
» Wspomaga walkę z przebarwieniami pigmentacyjnymi i pozapalnymi (ślady po wypryskach).
» Zapobiega wrastaniu włosów po depilacji.
» Wcierany w skórę głowy wspomaga walkę z łuszczeniem i łupieżem.
» Polecany jako preparat przygotowujący skórę do silniejszych peelingów i zabiegów złuszczających oraz do stosowania po zabiegach dla przedłużenia efektu.


Jestem przeciwniczką własnoręcznie robionych toników z aspiryny czy polopiryny. W skład tabletki nie wchodzi tylko i wyłącznie kwas acetylosalicylowy, ale również substancje nadające połysk tabletki, poślizg, zbrylanie i inne (np. talk). Z Biochemii Urody czy innych tego typu sklepach dostaje się czysty kwas, a koszt naprawdę nie jest dużo większy.

Jestem bardzo zadowolona z tych kosmetyków! Gorąco je polecam! Ciesze się tym bardziej, że to dzięki waszym - blogowym recenzjom miałam okazje zrobić takie fajne pierwsze zakupy w tym sklepie! Mam ochotę na więcej! A jakie są Wasze ulubione kosmetyki naturalne?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czuj się swobodnie w pisaniu komentarzy, wszystkie czytam i zawsze się odwdzięczę.